onsdag 29 februari 2012

Alla ska med...

på årets löparfest i Borås. Ja det är naturligtvis helt valfritt, men i år ska jag i alla fall jag göra min debut. Den var egentligen planerad till föregående års upplaga, men då hade jag (o)turen att hamna i Zürich och sedan på en 20 mil lång cykelresa kring Lake Constance (kanske mer känd som Bodensjön) istället. Således kan man väl ändå påstå att jag fick min motion men i år ska jag se till att fullfölja mina anmälan.

Inför julen öppnades anmälan tillfälligt med möjlighet att köpa en startplats som julklapp och idag öppnar Kretsloppet upp sin webb fullt ut med information om årets löparfest och möjlighet till anmälan. Den 15 september är det aktuella datumet för året så boka i kalendern redan idag.

Vill du försäkra dig om att få löpande information om arrangemanget så rekommenderas att kika in på Kretsloppets facebooksida och klicka dit en like. Vill du hellre prenumerera på ett traditionellt nyhetsbrev via e-post går det också bra.

Kretsloppet erbjuder lagom distanser för alla (10 km, 5 km, jogging, gång och stavgång. För barn och ungdomar finns Lilla Kretsloppet, 7-12 år och Knattekretsloppet Happy Mil, upp till 6 år. Loppet är sanktionerat och 10 km tävlingen ingår i Boråsklassikern.) men jag siktar givetvis på milvarianten, sedan vågar jag mig nog inte på hela klassikern då min simteknik knappast håller måttet för den aktuella distansen.

Förra året gjorde Boråsbloggarna ett kul upprop om att springa Kretsloppet tillsammans med dem (i lag) och här finns beviset på att jag faktiskt var anmäld och bangade :( men jag håller tummarna för att Maria och Isabell sätter samma plan i verket även i år och att jag i så fall inte är utesluten från deras inbjudningslista.

Så i väntan på den 15 september är det väl dags att lova sig själv en del träning då, mitt runkeeperkonto är inte precis "övertrasserat" av aktivitet, men utan att lova för mycket vågar jag nog säga att jag kan slå mina tidigare aktiviteter i vår. Så stay tuned så hoppas jag vi ses på startlinjen (och använder du runkeeper så klicka gärna in och bli min "street teammate" :)

- Kretsloppets facebooksida
- Kretsloppets webbplats

Text: Anders Kihl


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
Löpande och uppdaterad information om vad som händer i Borås på boras.com och på facebook. De flesta foton vi publicerar är licensierade under Creative Commons-licens (CC-BY-SA) vilket innebär att du kan använda bilderna förhållandevis fritt så länge du hänvisar till källan. Du hittar våra bilder på Flickr där du också kan läsa mer om reglerna för användning av bilderna.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar