tisdag 10 april 2012

Sofia Arvidsson gästbloggar och presenterar det svenska FedCUP-laget

Vi är både stolta och glada att ha Sofia Arvidsson från det svenska FedCup-laget som gästbloggare. Här presenterar hon det uttagna laget och en hel del spännande "hemligheter" om spelarna. Håll till godo.

Hej alla Boråsare!
Vi i det svenska Fed Cup laget ser verkligen framemot att komma till er stad och spela. Jag har redan varit där och rekat och kunde konstatera att där finns allt som behövs för att spela bra tennis...dvs Mysiga cafeer, bra shopping och trevligt folk! Vi hoppas på gott stöd och då kan det ju vara lite roligare om ni vet vilka vi är, så här kommer en liten presentation av det svenska laget:

Kapten Maria Strandlund Tomsvik: En väldigt tenniskunnig person som är allt gällande noggrannhet, både på och utanför banan. Maria har dock en svaghet, hon gillar skvaller. Där är jag en av hennes källor..

Assisterande Kapten Johan Hedsberg: Min fikakompis i laget som lever på kaffe. Har lagets stelaste forehand men kan mycket om tennis. Är norrlänning.

Johanna Larsson: En av två norrlänningar i laget. Hennes favorithobby är att sova och när hon kör bil, blir det ibland mot enkelriktat. Ett av hennes bästa slag är hennes kickserve, den har jag för övrigt fått i huvudet en gång när vi spelade dubbel...Aj.

Ellen Allgurin: En riktigt härlig tjej som har den stora äran att dela rum med mig. Kanske ingen ära egentligen med tanke på att hålla ordning, inte är min styrka.... Men Ellen har ialla fall en härlig inställning och är väldigt seriös både med tennis och skola. Ta bara när vi skulle till Israel. Vi satt på Telavivs flygplats och väntade på planet till Eilat. Alla vi andra satt på Facebook och fjantade, Ellen tog upp matteböckerna och pluggade....då ska ni vet att hon under dagen flugit Melbourne-Bangkok-Wien-Telaviv....

Hilda Melander: Inte lagets längsta medlem men det tar hon igen på andra områden. Hilda är en snabb, klipsk och lurig spelare. Jag gillar inte möta hennes slice, då måste man böja så mycket på benen (jobbigt). Gjorde Fed Cup-debut i Israel.

Med oss har vi även en fysio, Anne. Ingen förstår vad hon säger för hon är norsk, men hon är duktig på att hålla oss hela. Full av positiv energi!

Till sist har vi då mig själv, Sofia Arvidsson. Är nog en av dom morgonpiggaste i laget och brukar vara först till frukost. Den är för övrigt min favoritmåltid. Jag jobbar med att förbättra min ordning på rummet men har inte lyckats trots 10 år på touren....men bättre sent än aldrig.

England kommer att komma med en bladning av ungt och rutinerat. Deras kapten är Andy Murrays mamma, Judy. Hon har varit och filmat och tagit anteckningar på alla mina matcher i Indian Wells och Miami. Men jag är rätt lurig, för jag kommer nämligen inte alls spela i samma kläder som då. Men det var kanske inte därför hon filmade....??

Hoppas vi ses den 21-22 April!
Text: Sofia Arvidsson





- Mer information om och biljetter till FedCup på boras.com
- Tennisförbundet om svenska FedCup-laget
- Sofia bloggar om livet på touren
- Sofia vann Fed Cup Heart Award och skänker pengar till Barncancerfonden
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Löpande och uppdaterad information om vad som händer i Borås på boras.com och på facebook. De flesta foton vi publicerar är licensierade under Creative Commons-licens (CC-BY-SA) vilket innebär att du kan använda bilderna förhållandevis fritt så länge du hänvisar till källan. Du hittar våra bilder på Flickr där du också kan läsa mer om reglerna för användning av bilderna.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar