fredag 13 april 2012

Vad är Borås för dig Hanna Bernholdsson?

Hanna är ordförande i Borås Stads ungdomsråd och vi ställde den enkla frågan om hon ville gästblogga på temat "Vad är Borås för dig?":

Borås. Textilstaden. Årets Ungdomskommun, Årets Stadskärna, Årets Twitterkommun... Ja, kärt barn har många namn! Många olika, varierande namn till och med. För några år sedan, när det var populärt för kommuner att ha sådana där coola och klyschiga slogans, så brukade man säga att Borås erbjöd Storstadens utbud och Småstadens närhet. Det låter verkligen klyschigt, och vissa anser till och med att det är uttjatat. Jag måste ändå få säga att jag tycker det beskriver Borås på ett ganska bra sätt!



Vart man än bor inom kommunen så har man aldrig långt till ett grönområde, något jag själv lägger ett stort personligt värde i. Samtidigt har vi också en väldigt fin innerstad, som som sagt gjorde att vårt fina Borås blev utsett till Årets Stadskärna år 2011.

En av mina favoritfilmer är, tro det eller ej, Fucking Åmål. När jag ser den blir jag så oerhört tacksam för att jag föddes i Borås! Jag vill egentligen inte bli för lokalpatriotiskt, men jag får erkänna att det svårt att låta bli. Här finns det alltid något att göra, tack vare våra arton fritidsgårdar, vårat rika föreningsutbud och våra mysiga caféer och sist men inte minst våra härliga sommartorsdagar som sätter staden i rörelse.

Att vara ungdom idag är inte lätt, det kan jag lova er, men jag vågar påstå att man har en hel del fördelar på sin sida om man bor i Borås!

När jag först fick förfrågan om att gästblogga på boras.com så började jag fundera på vad jag skulle skriva om, men det var inte så svårt. Detta blev ju en smärre hyllning till min hemstad!

Borås. Storstadens utbud, Småstadens närhet ♥

//Hanna
Text: Hanna Bernholdsson



- Du kan följa Hanna på twitter.
- Följ Hannas blogg
- Borås Stads ungdomsråd på facebook



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Löpande och uppdaterad information om vad som händer i Borås på boras.com och på facebook. De flesta foton vi publicerar är licensierade under Creative Commons-licens (CC-BY-SA) vilket innebär att du kan använda bilderna förhållandevis fritt så länge du hänvisar till källan. Du hittar våra bilder på Flickr där du också kan läsa mer om reglerna för användning av bilderna.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar