fredag 5 juli 2013

Trollkarlen från Oz

Foto Martin Bergström
Det är inte sommar förrän Kulturföreningen Tåget startar sitt årliga Sommarspel.

I år är det Trollkarlen från Oz som spelas i den gamla och charmiga Parkteatern.

Jag är så imponerad av alla som är med i och runt denna föreställning. Det börjas redan tidigt på året med förberedelser inför premiären som var den 26 juni. Alla är delaktiga i att fixa kostymer, bygga och måla och allt som hör till. Det övas på olika dansnummer och det övas på sånger.

Jag var och såg föreställningen på den andra speldagen och ärligt talat så är jag mållös. Helt fantastisk föreställning. Det var många gånger som jag skrattade högt. Det är ju till och med lite läskigt emellanåt. Det är därför åldersgränsen är från 5 år.

Foto Martin Bergström
Storyn är självklart densamma som när den gjordes 1939. Även om kanske de allra yngsta barnen inte förstår meningen och budskapet i denna fina berättelse så fångas dom av bra skådespelare, dansare, sångerna och kanske det allra häftigaste… att den onda häxan smälter och försvinner…

Jag vill faktiskt uppmana alla Boråsare och turister att gå och se denna föreställning. Ni kommer inte att ångra er!

En stor applåd till alla i och runt ensemblen. Ni är helt fantastiska!

Du hittar alla föreställningar och köper biljetter här

Ha en skön sommar

/Anna Mellstedt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar