torsdag 24 november 2016

Skjorthimlen flyttar in i Knalleland


I morgon (läs; den 25 november) slår Oscar of Sweden upp portarna för sin stora fabriksutförsäljning i Mekonomens gamla lokaler i Knalleland. Sedan säljer man skjortor ända fram till den 17 december.

Ända sedan 1949 har familjeföretaget Oscar of Sweden funnits i Borås och inriktningen har hela tiden varit att tillverka och sälja moderiktiga skjortor. Hantverk, kvalitet och stil har varit ledord sedan starten och under hela resan har man varit trogen sitt produktsegment.

Jag fick förmånen att göra en förhandstitt i lokalen inför öppningen i morgon. Skjortor så långt ögat når, i långa, prydliga rader. Utbudet är enormt, så blir inte förvånad om du får viss beslutsångest, eller kanske får med dig många vackra skjortor hem. 

Om valet av skjorta/skjortor känns svårt är de enkla fördelarna desto fler. Prisbilden är synnerligen enkel. 1 skjorta för 399:- eller 3 st för 1.000:-, då ska man ha med i beräkningen att det handlar om skjortor som normalt kostar mellan 900-1.200:-/st.

Fabriksutförsäljning och outlet kan i vissas öron klinga som kaos, stökigt och produkter i en salig röra. Fredrik som jag träffar garanterar att man har duktig personal på plats som både håller ordning, är experter på passform och kan ge goda råd kring din val av färgval, mönster och passformer.

I nästa ögonblick blir jag nervös när Fredrik mäter mig med blicken, konstaterar min storlek och sedan tar fram måttbandet som han så vant har om halsen, för att se om hans ögonmått stämmer. Svaret är ja. Uppskattningen och de faktiska måtten sammanfaller exakt, dock tar jag mig friheten att utelämna min egen storlek i den här bloggposten.

Anders Kihl
Brukar du ha svårt att välja storlek så andas ut, dels får du professionell hjälp trots att det är outletpriser (50-70% rabatt), dels har Oscar även singelstorlekar 37, 39 o s v för att skapa perfekt passform.

Självklart hittar du alla dagar och tider på fabriksutförsäljningen i evenemangskalendern på boras.com. Du kan också läsa mer i facebookeventet. Betalningen på plats fixar du med kort, cash eller swish.

Så gör ett besök och ekipera dig själv, pappa, släkten och vännerna inför jul och stundande helger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar