måndag 10 april 2017

Den lilla mysiga butiken i utkanten - #blogg100 dag 41


Jovisst, jag har sett den när jag åkt förbi, men faktiskt aldrig varit inne tidigare. Idag när jag parkerade vid Mariedalsgatan såg det så inbjudande ut att jag inte kunde låta bli att stanna till och kika in, ett mycket klokt beslut skulle det visa sig.

Jag pratar så klart om Faith på Mariedalsgatan. I ett av Borås äldre hus inryms en fantastisk liten butik med stor charm. Faith är långtifrån nytt, butiken och varumärket grundades av systrarna Elin och Sofia en gång för sisådär 16 år sedan och på sin resa har man provat ett par olika butikslokaler i centrala Borås. Nu känns det som att man har hittat hem.

Den härliga atmosfären i den gamla fastigheten känns bara så där perfekt. Miljön stämmer precis överens med det unika produkterna, det mesta egendesignat och med stor omtanke. Just idag har man precis slagit upp portarna för första gången för sitt gårdscafé. Det är ren och skär lycka när jag ser den lilla skylten som skvallrar om företeelsen.

Väl inne på den lilla mysiga innergården möts man av en sådär innerligt härlig känsla. Här är gott om folk, det doftar från nybakt och rykande kaffe och givetvis har man piffat till den lilla gården med vackra trädgårdsmöbler, mattor, filtar och massor av små växter, sticklingar och blommor som man kan handla med sig.



Anders Kihl
När jag språkar en stund med tjejerna får jag ett halvt löfte om att fiket är något som kommer att dyka upp flera gånger och det ser jag verkligen fram emot. Att kunna sitta på en vacker och stillsam innergård mitt i stan och njuta utan att se eller höra en enda bil, underbart.

På Faith blir man så där härligt omhändertagen. Supertrevlig personal visar runt, pratar, skrattar och är dessutom väldigt nyfikna på vad jag håller på med när jag testar en sprillans ny 360-kamera. Hit kommer jag definitivt att återvända och jag rekommenderar dig varmt att hålla utkik efter nästa gårdscafé.

Info från butiken hittar du på kontona med boras på slutet så faithboras på insta och faithboras på facebook. Prylarna från Faith hittar du givetvis också online på faith.se.

--------------------------------------------
Den här bloggposten (dag 41, 10 april) är en del av #blogg100

#blogg100 är en utmaning som startades av Fredrik Wass och nu kommer tillbaka för sjätte gången/året. Du kan läsa mer om #blogg100 här. Tanken är kort och gott att blogga varje dag i 100 dagar. Något som kan låta lättare än vad det troligen är i realiteten.

Därför! behöver vi dig. Vill du vara med lägger du en kort beskrivning om vad du vill blogga om, en kort beskrivning av dig själv (och gärna en bild, eller en länk till en bild, som vi får använda på bloggen) och skickar till anders.kihl at boras.com - har du en massa inspiration är du så klart välkommen att lägga in flera bloggposter. Skriv också gärna vilken/vilka dagar under 100-dagarsperioden som du vill att vi publicerar just dina gästbloggposter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar