onsdag 5 april 2017

Hemmapremiär för IF Elfsborg - #blogg100 dag 36


Äntligen är det dags för hemmapremiär för vårt kära IF Elfsborg. I måndags var det allsvensk start mot Kalmar FF på bortaplan, och vilken urladdning det blev (matchen slutade 1-5). En fantastiskt start på säsongen! För mig är en hemmapremiär en verklig premiär och det känns gott att äntligen ta sig till Borås Arena igen nu när våren är på ingång. Det är något speciellt att ha solen i ögonen under matchen, det är vi inte bortskämda med så när den kommer fram njuter jag lite extra. Fin fotboll och fint väder, det är en härlig kombination. Med den starten vi fick i måndags hoppas jag att vi kan ta ytterligare en seger.

Martin Hjelm
Kanske du som läser detta aldrig har gått på en allsvensk match? Jag hoppas att just du kan för första gången i år ta dig till arenan och se på Elfsborg. Det är även för den icke så inbitne supporten en trevlig upplevelse att känna stämning, glädje och ibland frustration från läktarna och på planen. Fotbollen i Borås är till för alla.

För mig är det ett säkert vårtecken att di gule springer ut på Borås Arena och tar emot folkets jubel, det ser jag fram emot. På måndag är det allsvensk hemmapremiär mot AIK klockan 19.00 på Borås Arena, jag kommer vara där. 

Jag hoppas att även du kommer.

--------------------------------------------
Den här bloggposten (dag 36, 5 april) är en del av #blogg100

#blogg100 är en utmaning som startades av Fredrik Wass och nu kommer tillbaka för sjätte gången/året. Du kan läsa mer om #blogg100 här. Tanken är kort och gott att blogga varje dag i 100 dagar. Något som kan låta lättare än vad det troligen är i realiteten.

Därför! behöver vi dig. Vill du vara med lägger du en kort beskrivning om vad du vill blogga om, en kort beskrivning av dig själv (och gärna en bild, eller en länk till en bild, som vi får använda på bloggen) och skickar till anders.kihl at boras.com - har du en massa inspiration är du så klart välkommen att lägga in flera bloggposter. Skriv också gärna vilken/vilka dagar under 100-dagarsperioden som du vill att vi publicerar just dina gästbloggposter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar